Afgelopen periode hebben we deze bulk trechter mogen opleveren! Deze trechter wordt gebruikt voor het beladen van vrachtwagens maar kan ook in “cascade” gekoppeld worden aan onderliggende transportbanden.
⚙️12 meter hoog;
⚙️Inhoud van 100m³;
⚙️Kan verplaatst worden door een terminal trekker;
⚙️Toegankelijk met kooiladders;
⚙️Voorzien van een rooster en slijtplaten;
⚙️Voorzien van een beladingsbalg.
Een product voor de 2e keer maken is altijd weer een leuke uitdaging. Binnen een jaar na de oplevering van de 1e afwerpwagen kregen we de aanvraag voor een 2e!
Deze afwerpwagen hangt 17m hoog en bestaat uit meerdere onderdelen:
⚙️Een bovenwagen, een staalconstructie die doormiddel van 4 aangedreven wielen over een rails kan rijden;
⚙️Een onderwagen welke bestaat uit een staalframe die doormiddel van aandrijvingen voor de roterende bewegingen zorgt;
⚙️Een zwenkband, deze is gemonteerd onder de onderwagen en verspreidt de bulkgoederen.
Voor PVE een bevestiging van een goede samenwerking en vertrouwen in een vervolg. Ook deze flitste door de werkplaats en hing voor we het wisten op zijn plek. Na proefdraaien en testen kan ook deze machine weer jaren zijn werk gaan doen op eenzame hoogte.
In december leverden wij dit mooie project op voor Ovet Screening. Deze bunkerband is geschikt voor het gedoseerd afvoeren van bulkgoederen. Deze goederen worden getransporteerd naar mobiele zeefmachines.
Technische feiten:
⚙️ De maximale bandsnelheid is 0.35 meter/sec. bij 50 HZ
⚙️ De afvoerhoeveelheid kan geregeld worden via een frequentie regelaar
Voor de Hoop Bouwgrondstoffen Terneuzen mogen wij een opvoersysteem voor mengzanden realiseren.
Deze transportband zorgt ervoor dat er mengzand in twee trechters voor vrachtwagenbelading kan worden gelost.
Hiervoor zijn de nodige aanpassingen aan de bestaande transportband aangebracht evenals de nieuwe besturing.
In samenwerking met JT-Elektro en Kraanverhuur Melis Middelburg is onlangs fase 1 opgeleverd: de opvoerband plaatsen.
Een mooie opdracht voor een klant in België. Hiervoor mogen wij 8 verschillende frames fabriceren, deze zullen deel uit maken van een mobiele zand- /grindwas installatie. Deze frames hebben de afmetingen van een zeecontainer waardoor ze gemakkelijk getransporteerd kunnen worden.
Binnen 8 weken van opdracht tot oplevering! Voor een havenbedrijf in Terneuzen mochten wij een “afwerp wagen” ontwerpen en maken. Een uitdagende klus, met een flinke tijdsdruk. De afwerpwagen bestaat uit drie onderdelen:
Deze afwerpwagen is op locatie opgebouwd, in bedrijf gesteld op 17 meter hoogte en wordt uiteindelijk ingezet om een opslagruimte zo efficiënt mogelijk te vullen met bulkgoederen!
Bij Deme Building Materials B.V. lossen zeeschepen op zee gewonnen zand en ballast via een losband naar de wal. Om ook grotere schepen efficiënt te kunnen laden, pasten wij de constructie aan.
Tegelijk plaatsten we een nieuwe hijslier en leverden het gehele project volgens de machinerichtlijn op.
Ondertussen heeft ons montageteam de handen uit de mouwen gestoken en is de nieuwe band voor @Luctor Belting Europe volledig in werking gesteld. Deze transportband voor anodeblokken is voorzien van een loopbordes, overkapping en een stofdichte storttrechter met een toegangsluik. De band is geplaatst bij Century Aluminium Vlissingen. Opnieuw een mooie uitdaging!
Voor dit project hebben wij een bestaande afvoerband vervangen door een nieuwe transportband. Deze afvoerband wordt gebruikt voor het transporteren van knipafval van staalplaten. Voor de vervanging hebben wij een klant specifieke transportband gefabriceerd. Daarnaast hebben wij ook de (de)montage verzorgd.
In opdracht van Walhout Maritime B.V. een laadinstallatie voor schepen mogen aanpassen. Deze laadinstallatie staat bij Rosier in Sas van Gent. Vanwege de tijdelijk geplaatste afmeervoorzieningen diende het bereik van de laadinstallatie vergroot te worden middels een diagonale pijp.
Hiervoor hebben we een bordes ontworpen welke voorzien is van een RVS trechter en buis compleet met radiografisch bedienbare lieren en camera.
We hebben dit mogen verzorgen van engineering tot aan de montage, inclusief het verzorgen van de sterkteberekeningen en het doen van een loadtest. Dit alles is gerealiseerd in 6 weken, weer een mooi project!
Deze bunker is geconstrueerd en voorzien van SEW aandrijving. De aandrijf- en keertrommel zijn gebolleerd en berubberd voor een optimale bandloop. De bunker is voorzien van verschillende details waardoor de veiligheid en gebruiksvriendelijkheid gewaarborgd kunnen worden zoals; afscherming door middel van gaas/roosters en een beschermkap. Daarnaast is de gehele bunker/band gestraald en gecoat en er is een besturingskast gemonteerd op het onderframe. Wij hebben deze bunker ontworpen, gefabriceerd en gemonteerd op locatie. Verder is het geheel voorzien van CE keur.